Czym różni się
copywriter od pisarza? Myśląc o pisarzu, oczami wyobraźni widzimy człowieka pochylonego nad klawiaturą (bądź notatnikiem),
obowiązkowo ze szklaneczką czegoś mocniejszego pod ręką. W tle regały uginające się pod ciężarem książek. Najpewniej za oknem panuje ciemność, bo natchnienie zwykle
przychodzi nocą. Wtedy też współlokatorzy śpią i można
spokojnie popisać.
Założę się, że
niejeden copywriter pracuje w ten sposób ;) Jednak podstawową
różnicą pomiędzy pracą pisarza a pracą copywritera jest to, że
ten drugi nie może czekać na wenę. Gdy terminy (i klienci) gonią, trzeba
wziąć się w garść, zaparzyć herbatę, włączyć ulubioną
muzykę i zamknąć projekt.
Co więcej, copywriter
powinien być na bieżąco z tym, co dzieje się wokół (zjawiska
społeczne, wydarzenia kulturalne, nowinki technologiczne). Nie musi
być marketingowcem, ale fajnie, gdy orientuje się jakie są
aktualne trendy w branży reklamowej. Tutaj z pomocą przychodzi
literatura, prasa, a także strony i blogi poświęcone tematyce
marketingu.
Poniżej lista 5
blogów o marketingu, które chętnie odwiedzam:
Śledzenie serwisów i
blogów poświęconych reklamie przyda się nie tylko osobom, które
są zawodowo związane z branżą marketingową. Każdy, kto zakłada
działalność i chce zbudować własną markę, znajdzie tam mnóstwo
cennych informacji.
Na szczególną uwagę
zasługuje blog Mała wiejska firma, gdzie znajdziemy rzeczowe
porady jak wypromować lokalną firmę na wsi lub na obrzeżach
miasta.
Macie swoje ulubione
blogi dotyczące szeroko pojętej reklamy? Jeśli tak, koniecznie
dajcie znać w komentarzach :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz